Gânduri de noapte scrise uneori ziua..

Studiu

>> 28 august 2009

Conform unui studiu recent neefectuat de nimeni niciodata pe nici un fel de esantion, fie el reprezentativ ori ba, se arata ca renuntarea la ceea ce ne dorim la tinerete duce la afectiuni majore ale amintirilor de la batranete. Intr-un interviu, Octavian Paler spunea ca nu regreta nimic din ceea ce a facut, regreta doar ce nu a facut. Stiu, stiu ca am mai scris despre asta, dar ce sa-i fac? Unele lucruri ma macina si nu doar asa, o data in existenta...
Ideea de a nu lasa viata sa treaca pe langa tine e veche si se regaseste in vechile scrieri grecesti, ba chiar si in hieroglifele Egiptului antic.
E stupid sa-ti refuzi azi o bucurie, indiferent de motivele mult mai stupide pe care le invoci pentru a face asta. La fel de stupid ca munca fara odihna la tinerete pentru a avea "un trai linistit ceva mai incolo". De parca ar exista cineva pe lumea asta caruia Dumnezeu i-a garantat acel "mai incolo". Si de parca o bucurie la care renunti azi va mai avea aceeasi valoare peste 20 de ani.
In realitate singurul lucru de care putem sa fim siguri e secunda pe care o traim iar restul e doar himera (si cand ma exprim asa frumos nu ma refer la monstrul tricefal din mitologia greaca, cel care avea un cap de leu, unul de capra si unul de sarpe sau de balaur).
As vrea sa fiu intr-atat de destept incat sa renunt la renuntari si sa ma bucur de fiecare clipa in care mai fac umbra pamantului. Aaa.. , dar sa nu ma intelegeti gresit, asta nu inseamna deloc sa renunt la a ma lupta pentru visele mele intr-o incercare continua de a le transforma in realitate. Nu, n-as da o mie de zambete de azi pentru renuntarea la un vis.
Ha, ha... Atata filosofie doar fiindca mi-am permis sa pierd concertul Madonnei. Stiu si asta, se zice ca a fost naspa, ca sunetul era prost si ca strugurii erau acri :). As fi preferat sa pot face eu aprecieri! Dar vorba cuiva drag mie, cate lucruri am mai pierdut?
Hai, fiti simpatici cu mine si povestiti-mi cate ceva ce regretati ca nu ati facut, indiferent care au fost motivele care au dus la asta... Curaj!

P.S. Pentru o atmosfera relaxata in timpul scrierii, da un clic pe piesa de mai jos :)


Cat Power - The Greatest
Asculta mai multe audio Muzica




15 comentarii:

Green 28 august 2009 la 11:46  

Piesa am ascultat-o, dar in ceea ce priveste povestea regretelor...azi este vineri, incepe week-end-ul, vreau o stare de bine !
Nu sunt simpatica cu tine astazi, na :P !

Un strop de ploaie 28 august 2009 la 13:50  

Pai bine Green, atat tii tu la prietenia noastra?...

Green 28 august 2009 la 15:25  

Hmmmm...ai trecut la santaj :D ????

Un strop de ploaie 28 august 2009 la 15:37  

:)

Green 28 august 2009 la 15:48  

Nu merge asa :D.

Anonim 28 august 2009 la 19:13  

Toate deciziile in plan personal au fost luate,sau mai bine nu au fost luate, ca am fost o mototoala si am vazut nu mai partea goala a paharului.Dar e bine ca,constientizez,e un pas inainte.Sper ca peste 10 ani, sa ma schimb. :)


@cleo, nu am mai comentat,dar de citit nu te-am ratat.

Un strop de ploaie 28 august 2009 la 20:09  

Buna, Cleo :)

dana 29 august 2009 la 16:27  

regret ca am renuntat la...multe.Cel mai adesea din lasitate, altadata ca sa nu ii ranesc pe altii.Cui si la ce a folosit?!Nimanui si la nimic.Si cum tocmai am trecut printr-o incercare, mi-am propus sa incerc macar sa nu mai regret atatea... Nu toti avem sansa de a apuca batranetea, pentru ca amintirile noastre sa aiba de suferit.

Ca sa trec la altele...Imi place mult noul look al blogului!

Un strop de ploaie 30 august 2009 la 00:24  

Sansa cu siguranta ca nu o avem cu totii, insa de sperat ar trebui sa speram cu toti..

ina bixade 30 august 2009 la 02:32  

I just love this post...nu degeaba il admiram pe Octavian Paler. Mereu am zis ca atunci cind vrei ceva, just go for it si daca stau sa ma gindesc, mereu ce am avut in cap, am facut...de cite ori mi-am propus ceva, am atins, so....deocamdata, absolutely no regrets!!! Si cred ca e o eroare sa te gindesti atit la viitor si batrinete, care de fapt nu au nici o garantie, in fond, nu exista nici o garantie in nimic, fapt ce ma sperie un pic. Personal, prefer sa ma bucur de tinerete si de libertate, ca de batrinete nu am timp sa ma gindesc! Well, voila! Cam atit! have a great day!

Un strop de ploaie 30 august 2009 la 11:29  

Bravo, Ina. Ma bucur pentru tine ca gandesti asa si iti doresc sa zici si peste 50 de ani ca nu regreti nimic din ce nu ai facut. Stii tu: daca vreau sa fluier, fluier! :)

Lara 30 august 2009 la 22:41  

Pana acum doi ani am facut totul in asa fel incat sa fiu "ok" in ochii celor din jur: prieteni, colegi, parinti, prietenul meu... Am renuntat la multe vise dar imi ziceam ca asa "e bine". Prietenul meu a plecat intr-o zi fara un cuvant. Acum i-as multumi fiindca m-a invatat s-a nu mai renunt la visele mele.

Un strop de ploaie 31 august 2009 la 09:49  

Buna Lara. In tot raul e un bine :)

... 23 noiembrie 2009 la 20:08  

cred ca suntem invatati sa renuntam din clipa in care ne nastem : renuntam la suzeta pentru ca trebuie sa invatam sa mancam singuri, renuntam la papusi pentru ca suntem prea mari, ni se spune sa renuntam la copilarie, sa ne "maturizam". Cea din urma "lectie"este ingrozitoare, niciodata nu trebuie sa renunti la copilarie, pentru ca apoi da batranetea peste tine si in loc de traista grea dar fumoasa de amintiri,porti cu tine o traista si mai grea de regrete

Un strop de ploaie 24 noiembrie 2009 la 17:24  

patratel3... imi place cum gandesti. Dar odata ce am devenit "mari" putem asculta tot ce ni se spune, e bine sa ascultam ce ni se spune, dar deciziile sunt ale noastre. Iar deciziile astea, pe care le luam la un moment dat, ne vor face traista de regrete mai grea sau mai putin grea... Stii cum e... Poate e usor sa iei o decizie, dar s-ar putea sa fie imposibil sa traiesti cu ea.

Persoane interesate

About This Blog

Faceți căutări pe acest blog

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP